Some Awards -voittajat 2016:
Somemarkkinoija 2015: Billebeino
Billebeino on rakentanut markkinointinsa hyvin vahvasti sosiaaliseen mediaan ja brändilähettiläiden varaan. Se on onnistunut luomaan ympärilleen väriä tunnustavan lahkon, joka markkinoi tuotteita intohimoisesti kaikissa kanavissa.
Someasiakaskokemus 2015: Tallink Silja
Tallink Silja on kasvanut ja kehittänyt toimintaansa sosiaalisessa mediassa vahvasti viimeisen vuoden aikana. Voittaja vaikuttaa kaikissa somekanavissa, kanavien erikoispiirteitä kunnioittaen, ja se erottuu positiivisesti kilpailijoistaan. Se on rakentanut ympärilleen vahvat faniyleisöt.
Somelähettiläät 2015: Docventures
Docventureas on onnistunut vuosi toisensa jälkeen luomaan laajaa merkityksellistä keskustelua suomisomeen ja aloittamaan yhteiskunnallisesti merkittäviä kampanjoita. Ei voi enää puhua vain televisio-ohjelmasta, sillä sosiaalinen media on kietoutunut niin tiiviisti ohjelman ytimeen täydentämään kokonaiselämystä.
Somepomo 2015: Marianne Heikkilä
Johtajana Heikkilä on somessa helposti lähestyttävä. Hän näyttäytyy somessa edustamaansa organisaatiota kunnioittaen ja siitä luontevasti viestien. Somekanavissa hän paljastaa sopivasti myös itsestään. Hän seuraa ja ottaa kantaa aktiivisesti.
Somevaikuttaja 2015: Finnish Nightmares
Finnish Nightmares keräsi ylivoimaisesti suurimman yksittäisen äänimäärän. Se ponkaisi hujauksessa viime syksynä suomisomen kartalle ja valloitti sydämet yli rajojen. Voittajan kädenjälki lisää kulttuuritietoutta suomalaisuudesta huumorin kautta ja antaa luvan nauraa meille, kummallisille suomalaisille.
Somestara 2015: Niko Saarinen
Saarinen on luonut nahkansa uudelleen somen kautta ja rakentanut siellä ympärilleen valtavan yleisön monissa kanavissa, viimeisimpinä Snapchatissa ja Periscopessa. Hän herättää ristiriitaisia tunteita, mutta on myös valmis kohtaamaan erilaiset mielipiteet ja keskustelemaan. Hän noudattaa aina somen tärkeintä periaatetta: ole aito oma itsesi.
Paikallissome 2015: MunaEggsPress
Paikallissome-kategoriassa oli ehdolla muna ja kana. Tällä kertaa muna voitti. MunaEggsPress on rakentanut paikallisesta liiketoiminnasta laajempaa nerokkaalla bisnesidealla, jonka markkinointi ja tiedotus nojaavat sosiaaliseen mediaan. Innostava esimerkki, kuinka hyvä idea kasvaa liiketoiminnaksi.
Someilmiö 2015: Klikinsäästäjä
Klikinsäästäjä on antanut kasvot ilmiölle ja koonnut ympärilleen laajan samanmielisten joukon. Tuomaristo uskoo, että voittaja on tekemisellään jo vaikuttanut suomalaiseen mediakenttään tuomalla asiaansa aktiivisesti ja terävästi esiin. Haluamme myös nähdä heidän somessa lupaamansa voittojuhlat Kouvolan torilla.
Someteko 2015: Makwan Amirkhani
Amirkhani on viihdyttäjä ja vaikuttaja samassa paketissa. Hän on esikuva, jota aikamme kaipaa juuri nyt, tässä hetkessä. Hän on sinivalkoinen urheilusankari ja kansainvälinen suomalainen.
Kunniakirjat Someteoista
Meillä on unelma
Meillä on unelma teki suomalaista poliittista historiaa. Samalla se näytti, kuinka muutaman aktiivisen ihmisen ajatus voi sosiaalisen median avulla kasvaa vaikuttavaksi massatapahtumaksi.
Vainkuhajutut
Vainkuhajutut-meemi levisi todella laajalle eikä suomen kielellä leikitteleviltä kalajutuilta ole voinut välttyä kukaan suomalainen sosiaalista mediaa käyttävä kansalainen. Kuhasta tuli koko kansan virallinen viihdyttäjä
Tykkää ja kyttää